12,000,000 تومان
ویژگی های دوره
برگزاری دوره های آموزشی
دورهگستر با همكاري دانشگاه شهيد بهشتي با توجه به نیاز بازار و شرکتهاي دارويی، اقدام به طراحي يك دوره جامع مديريت كسب و كار دارويی (MBA pharma) نموده است. اين دوره كه با بهرهمندی از تجارب و مشورتهای گروهی از متخصصان و اساتيد مجرب صنايع دارویی طراحی شده است، يك دوره 100 ساعته فشرده است و آموزشهای آن به صورت كاملا کاربردی و با استفاده از مثالهای عملی و واقعی منطبق با شرايط روز ايران انجام میشود.
طرح درس اين دوره، از مراجع معتبري مثل آلبا و كلمبين طراحي شده و با توجه به شرايط امروز كشور و جهان، بهروزرسانی و تا حد لزوم بومیسازی شده است تا مخاطبان بتوانند به راحتی از آموختههای آن در عمل و در حرفه خود به راحتي بهرهبرداري نمايند. اساتید دوره جامع مديريت كسب و كار دارويي (MBA pharma)، علاوه بر دانش عالی آکادمیک، در بازار دارويي ایران و و بازار دارويی بینالمللی فعالیت دارند و به عنوان مديران ارشد در شركتهای دارويی مشغول به كار هستند. از این رو دوره جامع مديريت كسب و كار دارويي (MBA pharma)، اثر بخشی بالایی دارد و جهت افزايش كارايی به طور مداوم نيز توسط کادر علمی دورهگستر پشتیبانی میشوند.
شخصیت دوره
زمینه های اشتغال زایی دوره
شرکتهای دارویی همواره به نماینده های علمی دارای مهارتهای مدیریت کسب و کار و مسلط به مديريت بازاريابي و مهارتهای فروش و نیز سایر مهارتهای مدیریت کسب و کار نیاز دارند. از سوی دیگر تدوين استراتژيهاي جديد در دوره كرونا و پساكرونا در بازار دارويي یک الزام تعیین کننده در حیات شرکتها است. در این دور سعی شده است علاوه بر آموزش نیازمندی های علمی و فنی به دانش پذیران دوره، کسب و کار در دوران پساکرونا نیز تجزیه و تحلیل گردد تا دانش آموختگان بتوانند به توسعه و ارتقایسازمانهای خود در این شرایط کمک نمایند.
چشم انداز روندها و آشنایی با دادن دنیای دارو: وضعیت فعلی صنعت دارو در جهان – نگاهی به وضعیت فعلی بازار دارویی گروه های درمانی -آینده بازار دارویی جهان تا سال ۲۰۲۴ – آینده بازار دارویی گروه های درمانی مختلف.
صنعت دارو امروز کجاست و فردا کجا خواهد بود: جایگاه فعلی صنعت دارویی ایران -نگاهی به وضعیت بازار دارویی گروههای درمانی در ایران- پیش بینی آینده بازار دارویی ایران- تحلیل ذینفعان.
بازار دارویی و بیوتکنولوژی و زنجیره ارزش: مشخصات بازار دارویی و بیوتکنولوژی- زنجیره ارزش در کسب وکار دارویی – نقش عناصر مختلف زنجیره ارزش با توسعه کسب وکار دارویی.
اصول و فنون مذاکره: ی آشنایی با اصول مذاکره و به طور خاص مذاکره تجاری – پرورش مدل ذهنی مناسب برای مذاکره موفق -استراتژی موفقیت در مذاکره.
توسعه محصول جدید:
Idea generation- Idea screening- Concept development and testing- Marketing strategy- development- Business analysis- Product development- Test Marketing- Commercilization
مدیریت راهبردی در صنعت دارو: مروری بر مبانی مدیریت راهبردی -پیاده سازی مدیریت راهبردی در ۱۲ گام- مدل ها و ابزارهای مدیریت راهبردی- راهبرد در عمل ( موردکاوی یک نمونه موفق)
پتنت و مالکیت انحصاری داروهای بروند و ژنریک: تعاریف و مفاهیم – نامگذاری دارو – خط و مالکیت انحصاری- مسیر توسعه و ثبت داروهای برند و داروهای ژنریک تشابه جایگزینی داروها
خلاقیت و نوآوری سازمانی: خلاقیت از دیدگاه سازمانی – تفاوت و ارتباطات خلاقیت و نوآوری – مولفه های اساسی سازمانهای خلاق- راهکار و ابزارهای توسعه خلاقیت و نوآوری در سازمان ها.
مدیریت تغییر: چرا تاب آوری در دنیای کنونی ضروری است – تغییر سازمانی چیست و در چه مواردی لازم است -تاثیرگذاری و تغییر بدون اعمال قدرت در سازمان – مدیریت ریسک و Risk Governance
رهبری: درآمدی بر تئوری های مطرح رهبری – نقش و انتظارات از یک رهبر در موفقیت سازمان- چگونه رهبری هستیم- کجا ایستادهایم و به کجا میخواهیم برویم پنج رهبری در عصر شفافیت محض و بعد از کرونا.
تصمیم گیری به عنوان مدیر مردم:
Effective team building- Engagement- Goal setting & career planning and Development- Motivation- Delegation.
حل تعارض در تیم و سازمان: تعریف تعارض- تعارضات شامل سازنده مخرب تعارض خوب است یا خیر-انواع تعارض در سازمان ها -راه حل های مختلف برای حل تعارض نقش مدیر و لیدر در حل تعارضات درون سازمانی.
بیزینس پلن: ی برنامه ریزی کسب و کار مبتنی بر اقدام- چگونه طرح تجاری ۵ قسمتی بسازیم- نیاز محصول ویژگیهای منحصر به فرد بازار تحولات آینده.
تحلیل بازار: دادههای بازار- کاربردی های تحلیل بازار – تحلیل رقبا- نحوه تحلیل و ساختار بندی بازار.
اصول بازاریابی دارو : تعریف بازاریابی- تفاوت بازاریابی و فروش- مدل اس تی پی.
ساختن برند: مقدمه و تعاریف- اجزای برند – هویت تصویر و شخصیت برند – استراتژیهای معماری برند- برندسازی در صنایع دارویی.
شناخت مشتری و سفر بیمار: روند تغییر نگرش شرکتهای داروئی به جایگاه بیمار و اهمیت استراتژیک بیمار محور- ضرورت شناخت و تقسیم بندی بیماران در انتخاب درست استراتژی های مارکتینگ- طبقه بندی بیماران و شناخت نیازهای هر گروه –
آشنایی با تعاریف سفر بیمار و روند بیماری به عنوان یکی از ستونهای برنامه ریزی بیمار محور.
مهارت های فروش و شخصیت شناسی مشتری: آمادگی- اولین برخورد- ارائه محصولات- ایجاد ارتباط- تکمیل فروش.
تحلیل فروش: اهمیت تحلیل فروش و اثر آن بر استراتژی فروش- اهمیت و کاربرد های تحلیل فروش- انواع فروش و تکنیک تحلیل فروش- روشهای تعیین KPI و متریک مناسب برای فروش- جمع بندی و استفاده از نتایج تحلیل فروش.
دیجیتال مارکتینگ: مولتی چنل مارکتینگ- انواع روش های بازاریابی – برنامه بازاریابی دیجیتال مارکتینگ- دیجیتال مارکتینگ در فارماسوتیکال- برنامه مارکتینگMarketing Plan – قوانین بازاریابی دارو در ایران.
ارزیابی کمی و کیفی فعالیت های بازاریابی: اصول ارزیابی بازار- ارزیابی های کیفی- ارزیابی های کمی- نقش ارزیابی در برنامه بازاریابی
ساختار شرکت های دارویی بازرگانی مدیکال کنترل کیفی و غیره: آشنایی با ساختار شرکت های دارویی- تحول در ساختار شرکت های دارویی در شرکتهای پیشرو مثل دپارتمانهای نوظهور و فرصتهای جدید شغلی.
نقش حسابداری و امور مالی در صنعت داروسازی: پروسه تخصیص تا حواله – پروسه قیمتگذاری تا فروش- بودجه- بهای تمام شده.
اصول و مفاهیم حسابداری: ۱ قوانین مالی مالیاتی و تامین اجتماعی دو مفروضات حسابداری ۳ رسیدگی های برون سازمانی و درون سازمانی.
خواندن صورتهای مالی: صورت وضعیت مالی پرانتز ترازنامه- سود و زیان – صورت جریان های نقدی- نسبتهای مالی -یادداشت های توضیحی.
زنجیره تامین: تعریف تاریخچه و اهمیت زنجیره تامین- اصول زنجیره تامین- تعریف جریان ها در زنجیره تامین- فرایندهای مدیریت زنجیره تامین- استراتژی های زنجیره تامین- معرفی شبیه سازی فرایندهای کسب و کار- اندازه گیری عملکرد زنجیره تامین.
رگولاتوری و مقررات: کلیات امور رگولاتوری و ثبت فراورده های دارویی، مکمل های تغذیه ای و داروهای طبیعی- سامانه تی تی ای سی.
درخواست مشاوره
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره درخواست مشاوره خود را ارسال کنید و یا با ما در تماس باشید.
درخواست مشاورهدوره های مرتبط
کارگاه عکاسی و نورپردازی مقدماتی
نرم افزار Arc GIS مقدماتی و پیشرفته
کارگاه های آموزشی کروماتوگرافی (آنلاین) – دوره جدید
کارگاه هنرهای دکوراتیو
دوره مکالمه انگلیسی CLC پنجشنبه ها
دوره آموزشی مد و طراحی لباس
chat_bubble_outlineنظرات
12,000,000 تومان
قوانین ثبت دیدگاه